HANDELSVILLKOR
www.goyogi.se ägs och drivs av GOYOGI ApS, CVR-nr 38584340 (hädanefter "GOYOGI" eller "www.goyogi.se")
GOYOGI
Mindevej 2
3060 Espergærde (kun kontor)
Danmark
CVR 38584340
Mail: support@goyogi.se
Tel: (+45) 20271745
Dessa villkor och bestämmelser gäller för köp av varor på www.goyogi.se för leverans i Sverige. Ångerrätten gäller endast för konsumenter som handlar som privatpersoner via www.goyogi.se.
Betalning och leverans
På www.goyogi.se accepterar vi betalning med:
- VISA
- VISA Electron
- Mastercard
- Mastercard Debit
- JCB
Vi accepterar även följande betalningsmetoder:
- MobilePay
- ApplePay
Beloppet dras först när varan skickas från oss. Om du har beställt flera varor och en av varorna är restnoterad, drar vi betalningen för denna vara först när vi skickar den.
Priserna anges i svenska kronor. Kostnaderna för frakt tillkommer. Du väljer fraktmetod i slutet av beställningsförloppet. Vi står för eventuella betalningsavgifter.
Kvittering på ordermottagning och orderbekräftelse
När du har beställt en vara från oss, får du en kvittering (orderbekräftelse) via e-post där vi bekräftar att vi har tagit emot din order. I och med detta har ett bindande köpeavtal ingåtts mellan oss och dig.
Leverans
Fraktpriser (Sverige)
Leverans sker med GLS.
Fri frångt på alla beställningar till leverans i paketshop. Vi kan även leverera direkt till din hemadress eller företagsadress för en kostnad på 69 kr. Detta är priset oberoende av orderstorlek.
Leveranstiden i Sverige är i normalfallet 1–3 vardagar. Alla våra paket är försäkrade och har ett spårningsnummer. Om du skickar ett paket får även du ett spårningsnummer.
Retur och ångerrätt
Det är förstås helt okej att ångra eller ändra sig. Och med GOYOGI har du 90 dagars ångerrätt, från och med den dag du tar emot ditt paket.
Tidsfristen är uppfylld om du returnerar varan före utgången av de 90 dagarna.
Läs följande noggrant innan du öppnar förpackningen och använder dina produkter.
1) Yogamattor, handdukar och utrustning kan inte returneras om omslaget/förpackningen är trasig, öppnad eller skadad.
2) Varor ska returneras i samma skick och emballage som de levererades.
3) Prislappar och annan förpackning måste vara intakt.
Så här returnerar du:
Lägg tillbaka dina varor i lådan eller påsen som du fick dem i, med obruten förpackning och intakta prislappar.
I returpaketet ska du bifoga en kopia av orderbekräftelsen, fakturan eller annan dokumentation för ditt köp, som inkluderar ditt ordernummer.
Stäng kartongen/påsen och bifoga returetiketten som skickats via e-post till paketet.
UPPMÄRKSAMHET! Det kostar 99 kr att använda returetiketten som skickas via e-post.
Beloppet kommer att kvittas mot din kreditnota. Returetiketten är giltig i 90 dagar från mottagandet av ditt paket.
Lämna över paketet/väskan i din lokala GLS-paketbutik. Så fort vi fått ditt returpaket returnerar vi din betalning minus 99 kr för returetiketten.
Utnyttja ångerrätten
Du ångrar ditt köp genom att meddela oss om att du ångrar dig till följande e-postadress: support@goyogi.se
Du kan inte ångra dig genom att neka att ta emot varan eller genom att inte hämta ut den, utan att samtidigt meddela oss om att du ångrar dig.
Du anses ha ångrat ditt köp i tid om du skickar meddelandet om att du har ångrat dig innan ångerrättsperioden har löpt ut.
Varuretur och returkostnader
Om du ångrar ditt köp av en vara ska du skicka eller leverera varan till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss om att du vill ångra ditt köp. Du har ångrat ditt köp i tid om du returnerar varorna innan de 14 dagarna har löpt ut.
Returvaror skickas till:
Dag Hammerskjolds Alle 42 A
2100 København Ø.
I returpaketet ska du bifoga en kopia av orderbekräftelsen, fakturan eller annan dokumentation av ditt köp.
Varor kan inte skickas mot efterkrav eller utan utdelning och du betalar själv för returen. Du ska vidare försäkra dig om att varan är ordentligt förpackade innan du returnerar den. Du står själv för risken för paketet/varorna till dess att vi tar emot dem. Spara därför kvittot från postkontoret samt eventuellt spårningsnummer.
VIKTIGT gällande yogamattor, yogahanddukar och allmän yogautrustning.
Observera att vi inte returnerar yogamattor/handdukar/utrustning där förpackningen runt produkten antingen har tagits bort eller skadats. Av den anledningen är det viktigt att du inte bryter någon förpackning eller öppnar en produkt, om du inte är säker på att du vill behålla den. Med hänsyn till hygien och av etiska skäl, kommer vi med andra ord inte att kunna byta eller återbetala handdukar och yogamattor som har öppnats. Färgen, storleken, tjockleken och vikten på alla mattor/handdukar visas på vår hemsida, och självklart är du mer än välkommen att kontakta oss via mail eller telefon om du känner dig osäker på vilken yogamatta/handduk som som är bäst för just dig. Om yogamattan/handduken/utrustningen finns i originalförpackning, byter/återbetalar vi dig självklart enligt villkoren i vår returpolicy (ovan).
Reavaror
Nedsatta varor som köpts online på goyogi.se har samma returrätt som ovan. Observera att rea-varor som sålts i vår fysiska butik inte kan returneras. Vänligen kontakta oss via mail på: support@goyogi.se om du önskar att returnera någon produkt.
Varor köpta med presentkort
Om du vill returnera en vara som köpts med ett presentkort, sätts pengarna tillbaka på presentkortet. När du får ett presentkort eller byter mot ett tillgodokvitto, kan du inte få pengarna tillbaka. Presentkort är giltiga i 3 år och kan användas både online eller i vår butik.
Återbetalning vid ångrat köp
När du ångrar ett köp återbetalar vi alla pengar som vi har tagit emot från dig, härunder eventuella leveranskostnader. Det gäller dock inte i följande fall:
Om du har köpt flera varor i en order och bara ångrar en del av ditt köp, betalar vi inte tillbaka leveranskostnaderna. Om du har valt en leveransform som är dyrare än den billigaste leveransformen som vi erbjuder, betalar vi inte tillbaka mellanskillnaden.
Vi betalar tillbaka beloppet utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi mottog ditt meddelande om att du ångrar dig. Vi kan dock hålla inne återbetalningen till dess att vi har fått varorna i retur eller till dess att du har skickat in dokumentation som visar att du har returnerat varorna.
Vi gör en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat. Du får under inga omständigheter betala några avgifter till följd av återbetalningen.
Provning av varan och emballage
Du ansvarar bara för eventuell minskning av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändig för att fastslå varans art, egenskaper och sätt att fungera.
Du får normalt undersöka varan på samma sätt som man kan och får i en butik men du får inte börja använda den. Om du har använt den på ett sätt som man inte får eller kan i en butik, och vi inte kan sälja den igen eller inte kan sälja den till fullpris igen, får du räkna med att vi drar av värdeminskningen från det belopp som du ska få tillbaka. Om varan inte längre har något handelsvärde återbetalar vi inte köpebeloppet.
Varan ska skickas tillbaka till oss i originalemballaget. Du ska vidare försäkra dig om att varan är ordentligt förpackade innan du returnerar den. Du står själv för risken för paketet/varorna till dess att vi tar emot dem. Spara därför kvittot från postkontoret samt eventuellt spårningsnummer.
Reklamation – om något är fel på varan
Som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du, om varan har en brist och du reklamerar den i rätt tid, har rätt att i första hand få varan reparerad eller utbytt. Om så inte kan ske, eller om det inte sker inom en rimlig tidsperiod, kan du beroende på omständigheterna få pengarna tillbaka eller avdrag på priset.
En brist är t.ex. ett tillverknings- eller materialfel eller en felaktig upplysning om varan. Däremot är vanligt slitage eller skador som du själv har åsamkat varan inte en brist. Om du upptäcker en brist ska du reklamera till oss ”i rimlig tid”. Vi rekommenderar att du klagar så snabbt som möjligt, särskilt om det rör sig om transportskador.
Om du reklamerar inom två månader efter att bristen upptäcktes har du alltid reklamerat i tid. Om reklamationen är berättigad, återbetalar vi dina rimliga och nödvändiga leveranskostnader.
Om du anser att varan har en brist ber vi att du berättar om problemet för oss så detaljerat som möjligt.
Kom ihåg att varan alltid måste skickas i ett lämpligt emballage och att du måste spara kvittot på sändningen. Spara kvittot och uppgifterna om fraktkostnaderna samt eventuellt spårningsnummer.
Information om möjligheten till klagomål
Ett klagomål på en vara som har köpts hos oss kan lämnas in till Center för Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark. Du kan rikta ditt klagomål till Center för Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-kommissionens portal för klagomål på nätet kan också användas för att lämna in klagomål. Det är särskilt relevant för användare som är bosatta i ett annat EU-land. Du lämnar in ditt klagomål på http://ec.europa.eu/odr. Vid inlämnande av ett klagomål ska du ange vår e-postadress support@goyogi.dk.
Personuppgiftspolicy
På den här sidan kan du läsa om vår personuppgiftspolicy som beskriver hur GOYOGI ("www.goyogi.se", "oss", "vår", "vi") samlar in och behandlar uppgifter om dig.
För att handla hos GOYOGI måste du lämna minst följande uppgifter:
– Namn
– Adress
– E-postadress
– Telefon-/mobilnummer
Personuppgiftspolicyn gäller både för personuppgifter som du lämnar till oss och uppgifter som vi samlar in via GOYOGIs hemsida, www.goyogi.se, ("Hemsidan").
GOYOGI är personuppgiftsansvarig för dina personuppgifter. Om du vill kontakta Just Golf kan du göra det med hjälp av följande kontaktinformation:
GOYOGI
Mindevej 2
3060 Espergærde (kun kontor)
Danmark
CVR 38584340
Mail: support@goyogi.se
Tel: (+45) 20271745
Här nedan hittar du de personuppgifter som vi samlar in. Vi beskriver dessutom ändamålet med insamlingen och de rättsliga grunderna för behandlingen.
När du besöker www.goyogi.se samlar vi automatiskt in uppgifter om dig och din användning av Hemsidan. Vi registrerar bland annat vilken typ av webbläsare som du använder, vilka ord du söker på, din IP-adress, härunder även din nätverksplats och information om din dator.
Insamlingen har inget annat ändamål än att optimera användarupplevelsen och funktionerna på www.goyogi.se och vi använder även informationen för att målinrikta vår marknadsföring i diverse kanaler, exempelvis Google Adwords. Det hjälper oss att erbjuda våra användare ett så relevant innehåll som möjligt. De rättsliga grunderna för behandlingen är EU:s dataskyddsförordning, artikel 6.1 f.
När du köper en produkt eller kommunicerar med oss på www.goyogi.se, samlar vi in de uppgifter som du själv lämnar. Det kan vara namn, adress, e-postadress, telefonnummer, betalningssätt, uppgifter om vilka produkter du köper och eventuellt har returnerat, leveransönskemål samt uppgift om den IP-adress varifrån beställningen har gjorts.
Ändamålet är att leverera de produkter som du har beställt och i övrigt uppfylla vårt avtal med dig, härunder för att kunna administrera dina rättigheter till att returnera och reklamera. Vi kan också behandla uppgifter om dina köp för att följa gällande lagkrav, härunder för bokförings- och räkenskapsändamål. Vid köp samlas IP-adressen in för ändamålet att förhindra bedrägerier. De rättsliga grunderna för behandlingen är EU:s dataskyddsförordning, artikel 6.1 b, c och f.
Nyhetsbrev
Om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev samlar vi in uppgifter om ditt namn, din e-postadress och eventuellt ditt mobilnummer. Ändamålet för detta är att vi ska kunna leverera nyhetsbrevet till dig. De rättsliga grunderna för behandlingen är EU:s dataskyddsförordning, artikel 6.1 f.
Mottagare av personuppgifter
Uppgifterna om ditt namn, din adress, din e-postadress, ditt telefonnummer samt ditt ordernummer och specifika leveransönskemål lämnas ut till den transportör som levererar de köpta varorna till dig. Vid köp av varor som inte finns i lager, kan de nämnda uppgifterna lämnas ut till tillverkaren eller säljaren av den aktuella varan som i så fall kommer att stå för leveransen.
Uppgifter kan tillhandahållas till externa samarbetspartner som behandlar uppgifterna för vår räkning. Samarbetspartnerna får inte använda uppgifterna för annat ändamål än att uppfylla avtalet med oss och måste behandla uppgifterna som konfidentiella.
Dina rättigheter
Du har vid alla tidpunkter rätt att begära att få veta vilka uppgifter som vi har registrerade om dig, för vilket ändamål, vem som har mottagit dem samt varifrån uppgifterna kommer.
Du kan få en kopia av de personuppgifter som vi behandlar om dig, om du så önskar. Du kan begära ut uppgifterna genom att skicka en skriftlig begäran därom till support@goyogi.se. I samband med detta kan vi komma att be dig om dokumentation som visar att du är den person som du utger dig för att vara.
Rätt till rättelse
Om vi har oriktiga personuppgifter om dig kommer vi att rätta dem. Om du har upptäckt fel i de uppgifter som vi har registrerat om dig ber vi dig att kontakta oss skriftligen, varefter vi kommer att korrigera uppgifterna om dig.
Rätt till radering
Det kan uppstå situationer där du har rätt till att vi raderar alla eller delar av dina personuppgifter. Detta kan dock inte ske om dina uppgifter är nödvändiga för oss, till exempel för att uppfylla våra rättsliga skyldigheter.
Rätt till begränsning av behandling
Det kan även uppstå situationer då du har rätt till att få behandlingen av dina personuppgifter begränsad till att bestå av endast lagring. Detta kan vara fallet om du till exempel anser att uppgifterna är felaktiga.
Rätt till dataportabilitet
I vissa fall har du rätt att få dina personuppgifter tillhandahållna i ett strukturerat format som gör det möjligt för dig att överföra uppgifterna till en annan personuppgiftsansvarig.
Rätt att göra invändningar
Du kan alltid invända mot vår behandling av dina personuppgifter för marknadsföringsändamål. Om din personliga situation gör det nödvändigt att invända mot vår behandling av dina personuppgifter, har du också alltid rätt att göra det.
Rätt till att återkalla samtycke
Du har vid alla tidpunkter rätt att återkalla ett samtycke som du har gett oss för behandling av personuppgifter. Om du vill återkalla ditt samtycke, ber vi dig att kontakta oss på support@goyogi.se
Rätt att lämna in ett klagomål
Du har vid alla tidpunkter rätt att lämna in ett klagomål till Datainspektionen, Box 8114, 104 20 Stockholm över vår behandling av dina personuppgifter. Du kan också skicka ditt klagomål via e-post till datainspektionen@datainspektionen.se.
Radering av personuppgifter
Uppgifter som samlas in i samband med att du registrerar dig för vårt nyhetsbrev raderas om ditt samtycke till nyhetsbrevet återkallas, om vi inte har annan grund för behandling av uppgifterna.
Säkerhet
Vi har vidtagit lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder så att personuppgifter inte genom olyckshändelse eller utan tillåtelse ska kunna förstöras, gå förlorade, ändras eller skadas eller kunna röjas för obehöriga eller missbrukas.
Endast medarbetare som har ett faktiskt behov av att få tillgång till dina personuppgifter för att utföra sina arbetsuppgifter har tillgång till dem.
Kontaktuppgifter
GOYOGI är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som samlas in via Hemsidan. Om du har frågor eller kommentarer om den här personuppgiftspolicyn eller vill tillämpa någon eller flera av dina rättigheter, ber vi dig att kontakta:
GOYOGI
Mindevej 2
3060 Espergærde (kun kontor)
Danmark
CVR 38584340
Mail: support@goyogi.se
Tel: (+45) 20271745
Ändringar i personuppgiftspolicyn
Om vi gör ändringar i personuppgiftspolicyn kommer vi att underrätta dig om detta vid ditt nästa besök på Hemsidan.