FRAKT OCH RETUR

Leverans

Fraktpriser (Sverige)

Leverans sker med Postnord. Om du köper för mer än 699 kr levererar vi helt kostnadsfritt till ett postombud i din närhet. Om du köper för mindre än 699 kr kostar frakten 69 kronor. Vi kan även leverera direkt till din hemadress eller företagsadress för en kostnad på 99 kr. Detta är priset oberoende av orderstorlek.

Leveranstiden i Sverige är i normalfallet 1–3 vardagar. Alla våra paket är försäkrade och har ett spårningsnummer. Om du skickar ett paket får även du ett spårningsnummer.

Retur

Du har rätt att ångra ditt köp utan motivering inom 30 dagar. Om du har beställt flera varor i en order, kan du välja att ångra köpet av några eller alla dessa varor. Ångerrättsperioden löper ut 30 dagar efter den dag då du eller en annan person som du har valt (dock inte transportören) får varan i fysisk besittning.

Om du har beställt flera varor i en order, och vi inte kan leverera varorna samtidigt, börjar ångerrättsperioden att löpa då du eller en annan person som du har valt (dock inte transportören) får den sista varan i fysisk besittning. Om perioden löper ut på en helgdag, lördag, julafton, nyårsafton eller grundlovsdagen förlängs perioden till följande vardag.

Utnyttja ångerrätten

Du ångrar ditt köp genom att meddela oss om att du ångrar dig till följande e-postadress: support@goyogi.dk.

Du kan inte ångra dig genom att neka att ta emot varan eller genom att inte hämta ut den, utan att samtidigt meddela oss om att du ångrar dig. 

Du anses ha ångrat ditt köp i tid om du skickar meddelandet om att du har ångrat dig innan ångerrättsperioden har löpt ut.

Varuretur och returkostnader

Om du ångrar ditt köp av en vara ska du skicka eller leverera varan till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss om att du vill ångra ditt köp. Du har ångrat ditt köp i tid om du returnerar varorna innan de 14 dagarna har löpt ut.

Returvaror skickas till:

GOYOGI
Danstrupvej 27G,
3480 Fredensborg
Danmark

I returpaketet ska du bifoga en kopia av orderbekräftelsen, fakturan eller annan dokumentation av ditt köp.

Varor kan inte skickas mot efterkrav eller utan utdelning och du betalar själv för returen. Du ska vidare försäkra dig om att varan är ordentligt förpackade innan du returnerar den. Du står själv för risken för paketet/varorna till dess att vi tar emot dem. Spara därför kvittot från postkontoret samt eventuellt spårningsnummer.

VIKTIGT gällande yogamattor, yogahanddukar och allmän yogautrustning.

Observera att vi inte returnerar yogamattor/handdukar/utrustning där förpackningen runt produkten antingen har tagits bort eller skadats. Av den anledningen är det viktigt att du inte bryter någon förpackning eller öppnar en produkt, om du inte är säker på att du vill behålla den. Med hänsyn till hygien och av etiska skäl, kommer vi med andra ord inte att kunna byta eller återbetala handdukar och yogamattor som har öppnats. Färgen, storleken, tjockleken och vikten på alla mattor/handdukar visas på vår hemsida, och självklart är du mer än välkommen att kontakta oss via mail eller telefon om du känner dig osäker på vilken yogamatta/handduk som som är bäst för just dig. Om yogamattan/handduken/utrustningen finns i originalförpackning, byter/återbetalar vi dig självklart enligt villkoren i vår returpolicy (ovan).

Reavaror

Nedsatta varor som köpts online på goyogi.se har samma returrätt som ovan. Observera att rea-varor som sålts i vår fysiska butik inte kan returneras.

Vänligen kontakta oss via mail på: support@goyogi.se om du önskar att returnera någon produkt.

Varor köpta med presentkort 

Om du vill returnera en vara som köpts med ett presentkort, sätts pengarna tillbaka på presentkortet. När du får ett presentkort eller byter mot ett tillgodokvitto, kan du inte få pengarna tillbaka. Presentkort är giltiga i 3 år och kan användas både online eller i vår butik.

Återbetalning vid ångrat köp

När du ångrar ett köp återbetalar vi alla pengar som vi har tagit emot från dig, härunder eventuella leveranskostnader. Det gäller dock inte i följande fall:

Om du har köpt flera varor i en order och bara ångrar en del av ditt köp, betalar vi inte tillbaka leveranskostnaderna. Om du har valt en leveransform som är dyrare än den billigaste leveransformen som vi erbjuder, betalar vi inte tillbaka mellanskillnaden.

Vi betalar tillbaka beloppet utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi mottog ditt meddelande om att du ångrar dig. Vi kan dock hålla inne återbetalningen till dess att vi har fått varorna i retur eller till dess att du har skickat in dokumentation som visar att du har returnerat varorna.

Vi gör en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat. Du får under inga omständigheter betala några avgifter till följd av återbetalningen.

Provning av varan och emballage

Du ansvarar bara för eventuell minskning av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändig för att fastslå varans art, egenskaper och sätt att fungera.

Du får normalt undersöka varan på samma sätt som man kan och får i en butik men du får inte börja använda den. Om du har använt den på ett sätt som man inte får eller kan i en butik, och vi inte kan sälja den igen eller inte kan sälja den till fullpris igen, får du räkna med att vi drar av värdeminskningen från det belopp som du ska få tillbaka. Om varan inte längre har något handelsvärde återbetalar vi inte köpebeloppet.

Varan ska skickas tillbaka till oss i originalemballaget. Du ska vidare försäkra dig om att varan är ordentligt förpackade innan du returnerar den. Du står själv för risken för paketet/varorna till dess att vi tar emot dem. Spara därför kvittot från postkontoret samt eventuellt spårningsnummer.

Reklamation – om något är fel på varan

Som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du, om varan har en brist och du reklamerar den i rätt tid, har rätt att i första hand få varan reparerad eller utbytt. Om så inte kan ske, eller om det inte sker inom en rimlig tidsperiod, kan du beroende på omständigheterna få pengarna tillbaka eller avdrag på priset.

En brist är t.ex. ett tillverknings- eller materialfel eller en felaktig upplysning om varan. Däremot är vanligt slitage eller skador som du själv har åsamkat varan inte en brist. Om du upptäcker en brist ska du reklamera till oss ”i rimlig tid”. Vi rekommenderar att du klagar så snabbt som möjligt, särskilt om det rör sig om transportskador.

Om du reklamerar inom två månader efter att bristen upptäcktes har du alltid reklamerat i tid. Om reklamationen är berättigad, återbetalar vi dina rimliga och nödvändiga leveranskostnader.

Om du anser att varan har en brist ber vi att du berättar om problemet för oss så detaljerat som möjligt.

Kom ihåg att varan alltid måste skickas i ett lämpligt emballage och att du måste spara kvittot på sändningen. Spara kvittot och uppgifterna om fraktkostnaderna samt eventuellt spårningsnummer.

Information om möjligheten till klagomål

Ett klagomål på en vara som har köpts hos oss kan lämnas in till Center för Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark. Du kan rikta ditt klagomål till Center för Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-kommissionens portal för klagomål på nätet kan också användas för att lämna in klagomål. Det är särskilt relevant för användare som är bosatta i ett annat EU-land. Du lämnar in ditt klagomål på http://ec.europa.eu/odr. Vid inlämnande av ett klagomål ska du ange vår e-postadress support@goyogi.dk.