Tjänstevillkor

Användarvillkor

Allmän information

Juridiskt namn: GOYOGI ApS

CVR: DK-38584340

Address: Svanevej 7, 3060 Espergærde, Danmark

Mailaddress: support@goyogi.se

Telefonnummer: +45 2027 1745

Etableringsår: 2014

Betalning

Följande betalkort kan användas på goyogi.se: MasterCard, Visa, Klarna

Leverans

goyogi.se erbjuder leverans med Postnord. Med Postnord kan du välja att få ditt paket levererat till en privat adress, företagsadress eller hos ett av postnords postombud

Fri frakt till postombud på alla beställningar i Sverige när du köper över 699 SEK.

Leveringstiden hos goyogi.se är 2-5 vardagar i Sverige.

14 dagars öppet köp - Enkel retur görs på goyogi.se

goyogi.se gör det både enkelt och smidigt att returnera de varor du inte är nöjd med. Vare sig om det är dina nya shorts som inte passar ordentligt eller om du önskar en annan storlek av dina leggings du beställt, så skickar du enkelt tillbaka dina varor och får pengarna tillbaka.

 

Om du vill returnera en produkt

Allt du behöver göra är att skicka ett mail till support@goyogi.se med ditt femsiffriga beställningsnummer, så får du en retursedel som du använder för att skicka tillbaka dina varor till oss. Din returvara måste skickas till GOYOGI inom 14 dagar efter mottagandet. Kom ihåg att du inte kan returnera ett objekt som har använts eller där prislapp har tagits bort från kläderna.

En retursedel är gratis på Goyogi.se om du har köpt för mer än 699.- SEK. Om du har köpt för under detta belopp, kostar en retursedel 99.- SEK. Kostnaden för retursedeln dras från krediten på dina returvaror.

 

VIKTIGT gällande yogamattor, yogahanddukar och allmän yogautrustning.

Observera att vi inte returnerar yogamattor/handdukar/utrustning där förpackningen runt produkten antingen har tagits bort eller skadats. Av den anledningen är det viktigt att du inte bryter någon förpackning eller öppnar en produkt, om du inte är säker på att du vill behålla den. Med hänsyn till hygien och av etiska skäl, kommer vi med andra ord inte att kunna byta eller återbetala handdukar och yogamattor som har öppnats. Färgen, storleken, tjockleken och vikten på alla mattor/handdukar visas på vår hemsida, och självklart är du mer än välkommen att kontakta oss via mail eller telefon om du känner dig osäker på vilken yogamatta/handduk som som är bäst för just dig. Om yogamattan/handduken/utrustningen finns i originalförpackning, byter/återbetalar vi dig självklart enligt villkoren i vår returpolicy (ovan).

Om det är något fel med varan (reklamationsrätt)

Den danska Købelov gäller vid köp av varor.

När du handlar på www.goyogi.se har du naturligtvis 24 månaders garanti. Det innebär att du antingen kan få föremålet reparerat, bytt, återbetalat, eller reducerat i pris, beroende på den specifika situationen. Allt du behöver göra är att visa kvittot för ditt köp.

Det är självklart ett krav på att klagomålet är berättigat och att felet inte har uppstått till följd av slitage, felaktigt bruk av produkten eller annat skadligt beteende.

Hur snabbt ska jag reklamera?

Du behöver reklamera produkten inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt defekten på föremålet. Om du reklamerar inom två månader efter det att felet upptäckts kommer klagomålet anses som aktuellt.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader.

Om klagomålet är berättigat, kommer vi givetvis att återbetala (rimliga) fraktkostnader.

Varan sänds till:

GOYOGI 
Dag Hammerskjölds Alle 42A 
2100 København Ø

Vi behöver följande information när du skickar objektet till oss:

När du returnerar varan, var vänlig ange en så detaljerad beskrivning som möjligt av vad felet är.

Notera! Vi mottar inte paket som skickas där mottagaren betalar eller liknande

Kom ihåg att varan alltid måste returneras i rätt förpackning och att du även behöver få kvitto för fraktkostnad, så att vi kan betala dem till dig vid godkänd reklamation.

Vad gör vi med din personliga information (sekretesspolicy)

För att du ska kunna ingå i ett avtal med oss behöver vi följande information:

Namn

Address

Telefonnummer

Mailaddress

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att leverera varor till dig.

Den personliga informationen registreras hos goyogi och lagras i fem år, varefter informationen raderas.

Vid insamling av personuppgifter via vår hemsida ser vi till att det alltid sker genom att du lämnar in ditt uttryckliga samtycke så att du informeras om exakt vilken information som samlas in och varför.

Ägaren av goyogi har tillgång till informationen som registrerats om dig.

Regulatorn på www.goyogi.dk är Jannie Kongsfelt, Ägare.

Vi lagrar inte krypterad kunddata

Vi överför inte krypterad kunddata

Information som lämnas till www.goyogi.se avslöjas inte eller säljs på något sätt till en tredje part, och vi registrerar inte heller några känsliga personuppgifter.

Som registrerad hos goyogi har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt att veta vilken information som registreras om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och förfrågningar riktas till goyogi via e-post jannie@goyogi.dkv

 

Överklaganden

Om du vill klaga på ditt köp måste du kontakta konsumentklagonämnden.

Ett typiskt förlopp för klagomål ser ut såhär;

  1. Du klagar på "klaga online" på www.forbrug.dk.
  2. Endera: Du kan inte klaga, eftersom fallet faller utanför överklagandenämndens behörighet. SLUT
  3. Eller: Du fyller i det elektroniska anmälningsformuläret och betalar avgiften. Avgiften är vanligen mellan 150-160 kr.
  4. Endera: Klagomyndigheten skickar ditt ärende till affärsägaren som svarar på klagomålet.
  5. Eller: Ärendet löses mellan dig och affärsägaren. SLUT
  6. Klagomyndigheten skickar ägarens kommentarer till dig.
  7. Du svarar på butikshavarens kommentarer.
  8. En expert kan prata i ärendet.
  9. Ärendet beslutas av konsumentklagonämnden eller av konkurrens- och konsumentverket.
  10. Endera: Du får rätt i klagomålet och får din anmälningsavgift tillbaka. Butiksägaren betalar juridiska kostnader. SLUT
  11. Eller: Du får inte rätt i klagomålet. SLUT